open

   Posledné dni sú ... úplne najviac. Mám pocit, že môj život ide opäť správnou cestou, že viem, čo chcem, čo sa odomňa očakáva a kam smerujem. Som znova schopná Myslieť. Nie mysloeť na všetné veci, o veciach a ľuďoch, ale o ideách.
   Nástup do školy bol veľmi fajn, máme pocit prijatia. Medzi profesormi aj medzi sebou. K hovorí, že sa to tak javí a nie úplne to tak bude, že časom príde tá povestná rivalita a ostatné nepríjemnosti dnešnej doby, pre ľudí tak veľmi typické. Rozhodla som sa na to zatiaľ nemyslieť, ale pamätať si to pre budúcnosť. Zatiaľ budem užívať čo je a nehasiť, čo ma nepáli. Spolužiakov mám 10, z toho 2 sú z gympla, jeden z polygrafickej, jedno dievča je o 2 roky staršie odomňa a jedno ešte o 1 rok mladšie od ostatných, takže odomňa o dva. V ročníku máme dvoch mužov. (Teraz by sem hodila nejaká otázka, akoby to bola nejaká slovná úloha). Sme k sebe priateľský a oťukávame sa. Včera sme spolu boli  na výstave a na pive. Bolo fajn, Choma z nás bol rád, že ideme takto sami od seba a spolu. Myslím, že túto solidaritu bude podporovať. Komunikuje s nami zatiaľ iba on, ale mám z neho ( a teda aj z katedry) taký ... otvorený pocit, že je otvorený voči nám aj voči celému svetu, že konečne niekto nerieši len veci na našom malom Slovensku, ale že si všíma veci globálne, európske a svetové a spája súvislosti.
     Boli sme v Satelite na výstave Typoplagát (príhodne). Výstava bola ... zaujímavá, utkvelo mi veľa plagátov, boli rôznorodé a bolo sa na čo pozerať a nad čím sa zamýšľať. Kúpila som si tam aj knihu o slow dizajne Slov/Slow. Sú tam ukážky z priestorového dizajnu, ale tézy knihy sa dajú pokojne aplikovať aj na graf. dizajn. Kto nevie o slow dizajne, tak momentálne je to niečo ako myšlienkové hnutie v umení, ktoré je zamerané na tradíciu (v zmysle odovzdávania dobrého a overeného), ekológiu, trvale udržateľný rozvoj a dizajn s myšlienkou a pre ľudí, menej orientovaný na sériovú výrobu. Je to akési protihnutie ku konzumnému spôsobu života a sériovej produkcii a zbytočnej nadproduktcii. Okrem toho som si včera vyhliadla Hvoreckého v kníhkupectve. Trochu ma mrzí, že kniha Pastiersky list nevyšiel ako paperback (brožovaná väzba), tá je taká viac do vlaku.


     S rozvrhom som zatiaľ spoko, na dizajne robíme nástenné hodiny a včera na napadol jeden skvelý koncept, uvidím, čo mi naňho povie vedúci kurzu, ale prepája dizajn a vizuálnu komunikáciu a mám z toho nápadu ten Dobrý Pocit. Akurát utorky sú zabijácke, sme v škole od 8 do 8, ale reálne príde domov o pol 12 v noci (!!!!  spať som išla o jednej a ráno vstávala do roboty po 4 hodinách spánku -_-). Budem si to musieť vyriešiť nejak inak. Teraz budem mať anglinu a potom webdesign, ktorý si chceme prehodiť, lebo cestovať do Košíc, keď o piatej končí škola nie je bohviečo.
   V tieto dni je v Trnave jarmok. Netuším, ktoré dni ani na koľko pôjdem, Pri tomto počasí sa mi ani veľmi nechce.Chcem ale urobiť radosť M, posledné dni sme spolu veľmi neboli a pokúšal sa mi to tolerovať.
   V sobotu (zajtra) bude remini na Dobrom trhu na Panskej, tak stavte po zápisník. Dobrý trh uvádza v podstate 2 nové vzory - šupinavca (môjho) a Líviin vzor so skalou, na ktorom je niečo ... strašne príťažlivé. Prekvapilo ma, ako často sa mi podarilo byť v práci tento týždeň.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára