Bábka

    Dnes ráno my pobavil tento článok z Made by Boy. Moje dnešné ráno na to úplne sedelo. Napriek ôsmym hodinám spánku som budík posunula asi 6x, čo malo za následok polhodinový sklz a ja som naivne dúfala, že za pol hodinu si stihnem uveriť obed, hodiť sprchu a vyfénovať si vlasy. Good Joke! Celkovo mám úplne besné rána, asi si tiež zavediem nejaké rutiny, čo je dôležitejšie, budem ich dodržiavať. Dnešný sklz má aspoň tú výhodu, že som mala čas si zacvičiť. Svaly ma pálili a boleli, ale teraz sa aspoň cítim menej zaspato. Pribrala som pár kíl, čo by nebolo až tak na škodu, lenže som nepribrala svalovinu, ale tuk a dosť to na sebe vidím. Takže teraz nastane nejaká dlhší proces odmľandravovania sa (mám rada nové slová).
    Momentálne pojedám med. Stála som tak nejak na pol ceste medzi chorobou a zdravím, hrdlo už nebolí, ale smrkám a ráno dosť nepríjemne kašlem. Som rada, že je aspoň teplo a slnečno, lepšie sa to znáša, hoci tomu štrbavému slnku tak úplne nedôverujem.
    Myslela som si, že svoju tvorbu poznám, ale nie je to tak. V pondelok som sa dosť divila nad svojím sochárskym ateliérom. Všetky veci, čo som navrhla alebo sú rozpracované majú v sebe akúsi jemnosť, ktorú som si predtým vo svojich prácach nevšimla. Vlastne ... myslím, že tam ani nebola. Aspoň nie v tých priestorových. Je fajn, že teraz môžem byť aj v priestore svoja, sochársky ateliér mi bude chýbať. A prechodu na všvu sa desím stále.
   Sľúbila som, že vám porozprávam o divadle. V sobotu sme boli na hre Bábka. Boli sme v štúdiu, čo ma prekvapilo, nikdy som nebola na hre v štúdiu, kde by bolo pár ľudí. Ale páčila sa mi tá komorná atmosféra, viac ako v sále. Oficiálny popis k hre: ,, Svetoznámy dramatik Miro Gavran sa vracia na javisko Divadla Jána Palárika s novou komédiou. Vo svojej hre s príznačným názvom Bábka zabáva i dojíma príbehom Marka, ktorý sa po rozpade dlhoročného vzťahu stane víťazom v súťaži o ženu-bábku. Tá bola vyvinutá ako najdokonalejší android s cieľom urobiť ho šťastným. Ako sa však čoskoro ukáže, úspech spolužitia, aj s dokonalým strojom, závisí, ako to v živote býva, od kompromisov, ochoty počúvať, snahy dozvedieť sa o svojich chybách a odhodlania napraviť ich. Prostredníctvom humorných situácií ako vystrihnutých z manželských spální, Gavran rozvíja klbko Markovej minulosti a povahy a prepája ho s postrehmi živej-neživej ženy, ktorá svojou úprimnosťou roztopí každé srdce. Môže však pravú lásku medzi mužom a ženou nahradiť láska umelá? " Hra pobavila, ako stvorená pre páry. Myslím, že každý z tých ľudí si tam našiel niečo zo svojho partnera a naopak. Dialógy boli prekvapivo pravdivé, až naturalistické, v mnohých som videla samú seba. V podstate bolo hlavnou myšlienkou hry to, že ako ku komu správaš, to sa ti aj dostane, išlo o chápanie vlastného partnera. Táto myšlienka bola predostrená v hádke Marka a Stely, to sa mi páčilo, že nebola povedaná tak klasicky, nasládlo, hoci príbeh končí v podstate happy-endom (Marko prekoná svoju hrdosť a sa vracia k svojej žene, čo sme síce čakali,  nastali tam nejaké komplikácie, ktoré vám nebudem spoilerovať, ak by ste na to náhodou išli). S M sme sa rozhodli, že budeme chodiť do divadla častejšie, vlastne ešte aj včera mi spomenul niečo z tej hry a ja si na ňu tiež z času na čas spomeniem. Som rada, že sme si z toho niečo zobrali.
    
zdroj: http://www.djp.sk/repertoar_pre_mladez_dospelych.php

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára