Čo ma zaujalo ...

1. Stránka Detepe je venovaná grafickému a knižnému dizajnu. Nájdete tam články o aktuálnom dianí v tomto odvetví vizuálnej komunikácie, ale aj cenné rady a návody, čo sa týka programov (všimla som si najmä Photoshop, InDesign a Illustrator), typografie, lôg a fontov, pričom o tých fontoch je tam toho asi najviac. Páči sa mi, že majú fórum, kde sa môžete radiť s ostatnými, čo je veľmi efektné, hlavne keď ste mladý a ešte trochu menej skúsený. Nie je nad to, ak si vás niekto môže aspoň trochu vziať pod krídlo. Najviac ma zo stránky asi pobavila rubrika Denník detepáka, niektoré situácie a hlášky sú mi tam veľmi dôverne známe :D Ako ochutnávku prikladám fotku k tomuto článku, kde nájdete recenziu na Scrabble pre typografov.



2. Pre mňa znovuobjavený film z roku 1997 Princezná Mononoke. Je to japonský dobrodružný anime film, dúfam, že vás to neodradí, sama nie som fanúšikom anime a manga :P Vo filme ide o boj rozrastajúcej sa civilizácie a zvieracích božstiev o svoj les. Film je celkovo hodnotenými samými superlatívami, špeciálne sa vyzdvihuje hudba a animácia, mne najviac učarovali postavy, ich ... netradičnosť (Veľký duch lesa, kodamovia) akási tajomnosť a hodnoty, ktoré do nich autor vložil. (Inak taká poznámka ohľadom čsfd, ak chce čo najobjektívnejšiu recenziu, sledujte
najmä príspevky golfistu a POMA. Keď čšfd začínalo, pre prihlásenie ste museli splniť inteligenčný test,(neviem, ako je to teraz) a oni dvaja sú ešte z tých prvých a majú toho fakt veľa napozeraného - informácia za všetky drobné od človeka zo zákulisia, nechcem tým dehonestovať ostatných užívateľov)



3. Krátky film Sound of Noise - Music for One Apartment and Six Drumers je švédsko-francúzsky komediálny krimi film a hudobníkoch, ktorí chodia hrávať všelikam a všelikomu po celom meste. Špecializujú sa najmä na predmety, ktoré s nedajú veľmi považovať za hudobné nástroje. Video mi poslal B a strašne ma pobavilo, dokonca som ho dopozerala až dokonca (to robím málokedy), budete prekvapený, čo všetko sa dá použiť ako hudobný nástroj, keď vie človek úúžasne odhadnúť rytmus.
      Švédi sú fakt zaujímavý a kreatívny národ, mám pocit, veľa ... iných vecí, ktoré som za posledný čas videla boli práve švédskej produkcie. Poznáte Sweedish Meal Time ?





4. A ďalší film (viete ako, stále prší) Pán Nikto je 3 hodinový film zložený z mozaiky situácii (v tomto trochu podobnosť s Atlasom mrakov). Celý film je vlastne o jedinom životnom rozhodnutí (to ale zistíte až na konci filmu), dovtedy budete schopný sledovať jednotlivé línie, ale nebudte tušiť, ktorý zo životov je vlastne ten pravý. Autor poukazuje na chápanie osudovosti a náhody, spomenutý je tam aj efekt motýlích krídiel, miestami to zaváňa až Matrixom, pokladá otázku, kto vlastne som a či vôbec existujem. Viac Vám nesmiem prezradiť, čokoľvek poviem, bol by to obrovský spoiler, ale po vzhliadnutí tohto filmu sa vám až mozog zatočí. A klubúk dole pred režisérom :) A inak ... v hlavne úlohe je Jared Leto :3



  1. Tento film sa fakt strašne zle hľadá, takže Vám ho ponúkam TU s českými titulkami, s dabingom som neobjavila :)


                                                                               ... fúúúh, normálne som sa unavila, kým som tento článok napísala.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára