O prvých dňoch ...

    Wuehéééj, prvé 3 dni školy za mnou, čo vám poviem ... mám pocit, že tam hodím už aspoň mesiac. Dnes je štvrtok, čo znamená, že mám voľno. Takže poďme na dojmy po dňoch :
    PONDELOK: Ráno som bola v škole samozrejme o hodinu skôr, lebo SPOJE (!!!). Mala som aspoň čas sa trošku rozobrať a tak celkovo. Ako prvú hodinu sme mali SVD  (sonatický vývin detí a mládeže), čo bude vlastne gymplácka biola, takže tých hneď poslal domov, že sem nemusia chodiť. Potom sme mali tú vražednú 6 hodinovú pauzu, kedy som musela 1 a pol hodiny čakať v meste, aby som išla na dve hodiny domov. Aspoň som mala normálny obed ... No a potom sme mali zase od 15.30 sochársku tvorbu. Profesor nás chválil, že sme celkom vedeli sochárov, keď sme spojili sily. Inak sme rozdelený na 2 skupinky po asi 10. Takmer polovica ľudí je z trenčianskej umeleckej, 2 baby zo športového gymplu, chalani sú z priemysloviek, ja a Lívia z bratislavskej ŠUPky, potom sú tam ešte nejaké holky z ružomberskej a hlohoveckej umeleckej. Ale to som odbočila ... po malom preskúšaní z prehľadu o sochároch, nám zadal 1. 2 úlohy, 2 ceruzkové lebky na A2 a vyhľadať si umelecky zaujímavo spracovanú lebku. No a potom ... potom sme išli modelovať lebku (!!). Nikomu sa samozrejme nechcelo a ja som sa dokonca fakt bála, čo stvorím, keďže som nemodelovala s hlinou 4 roky, ale počiatočnej panike som nakoniec vymodelovala relatívne schopnú lebku, na ktorú sa aj dalo pozerať. Domov som prišla zničená a pol deviatej.

Photo by Behance

    UTOROK:  Sme začínali rovno o ôsmej s tým, že na prvé dve prednášky z DU (dejiny umenia-pravek) nám nikto neprišiel. Ten čas som strávila nudou, ale prišla za mnou aj spolužiačka zo ZŠ, ktorá bude mávať s nami tieto hodiny, tak t bolo trochu spestrenie. Potom sme mali UE (úvod do estetiky) s takým mladých sympatickým chalanom, ktorý bude ale dosť prísny a veľa vyžadovať. Z toho, čo hovoril, mi je jasné, že prednášky budú o filozofovaní o kráse a škaredosti a ako takéto veci interpretovať obyčajnému ľudu, okrem toho budeme čítať filozofické eseje a potom na ne hovoriť svoj názor ... Už vidím, ako sa mi bude pariť mozog. Trochu sa bojím, že ... proste ... nejak zistím, že som nejakým spôsobom neinteligentná. Potom 3 hodiny pauza a prednáška z PP (psychológia), čo bol po tej estetike totálny headshot. Ale prednáška celkom bavila, hovoril, že vyžaduje, aby sme na ne chodili, lebo hovorí to, čo nie je v skriptách.
   STREDA: To bol taký celkom prekvapivý deň. Ráno som sa mala stretnúť s Matejom a vykopnúť ho na vlak, nakoniec mu ale ráno (!!) volali, že majú len ateliér a to od 17. 00. Prekvapilo ma, že nechcel ísť domov, namiesto toho išiel so mnou do školy. Chcela som ho vziať aj na prednášku, ale boli sme tam len my z AVU, takže by sa tam nestratil a bála som sa, lebo je z inej školy a nepoznala som prednášajúcu. Tak ma čakal dole v hale ... Školu nám inak pochválil, čo som sa divila. On sa zase divil, že nemôžeme používať výťah a že schodisko je úzke a nevyhovuje požiarnym smerniciam. Že ak bude horieť, tak by sme sa tam ušlapali, že mám radšej radšej skočiť z okna, že polámané nohy sú lepšie ako uhorenie. Vtipálek. Nom, ako prvé sme mali GMP (galeríjna a muzeálna prax). Prednášajúca bola milá a fajn, dosť veľa hovorila o svojom osobnom živote. Povedala nám, čo budeme robiť na tomto predmete (v praxi ho budem neznášať, lebo budem musieť pracovať s cudzími ľuďmi -_-), ale na prvej hodine sme sedeli s kruhu, kreslili svoj vzor, hovorili o ňom a potom o sebe. Bolo to také ... netradičné. Potom som išla s Matejom do Hrčiaroviec, kde sme sedeli a slnečnom balkóne a pili burčák, ktorý nám jeho dedko nanútil :P a Harino mi dal po hube. Je to Matejov pes, maďarská vyžľa, ale je strašne tučný, taký súdok a úmerne tomu je aj ťažký. Takže keď začne skákať, kludne ma zvalcuje ... Potom som sa vrátila na USU (úvod do súčastného umenia), ktorý sme mali s tým istým profesorom ako UE (už máte zmätok ?:DD). Tie prednášky budú rovnako psycho ako UE. Už to vidím. Z oboch predmetov nám nadiktoval laistre kníh, ale tie základné som našla aj ako pdfká, takže super :) Okrem toho budeme na týchto hodinách písať seminárky, s kritériami na chlp rovnakými ako sme museli písať pri Jentnerovej, za čo jej ďakujem, aspoň viem, čo budem mať robiť. Recenziu na výstavu a prezentáciu o nejakej svojej práci. Všetko v priebehu semestra a za body. Na konci bude ústna skúška, ktorej sa desím ... Seminárku robím o Gaudím, akurát v ten deň sme sa o ňom s Matejom bavili.
    Spolužiakov ešte neviem, ako by som zhodnotila, dvaja sú straší ako my, jeden má 30 a jedna asi okolo 25. Zvláštne, že ani dvaja mi prídu najčudnejší. Od ostaných ešte nejak neviem, čo mám čakať, hoci niektorí sa už celkom prejavujú a už sme sa aj stihli poskupinkovať. Ja a Lívia sme samostatná skupinka :D Niektoré prednášky sú fakt zaujímavé, ale z kolektívu mám asi dosť zmiešané pocity, veľmi sa mi tam nepáči ... asi som len nezvyknutá.
    A prepáčte za príliš dlhý príspevok, mala som toho nejak ... veľa.



... hlúposť, lenivosť a chľast, to sú tie veci, čo varia sa na peci ... 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára